بحث کاربر:Arash.z: تفاوت میان نسخه‌ها

Page contents not supported in other languages.
از ویکی‌نبشته
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
Parsa 2au (بحث | مشارکت‌ها)
بدون خلاصۀ ویرایش
برچسب‌ها: ویرایش همراه ویرایش از وبگاه همراه
Arash.z (بحث | مشارکت‌ها)
خط ۱۳: خط ۱۳:
درود.ببخشید دوباره مزاحم شدم.
درود.ببخشید دوباره مزاحم شدم.
من فایل تمام جلد های لغت نامه رو دارم و بعد از تحقیقات متوجه شدم که لغت نامه در مالکیت عمومی قرار دارد. اگه از لحاظ قانونی مشکلی نداره بفرمایید از کجا شروع کنم [[کاربر:Parsa 2au|Parsa 2au]] ([[بحث کاربر:Parsa 2au|بحث]]) ‏۸ ژانویهٔ ۲۰۲۱، ساعت ۱۵:۱۴ (UTC)
من فایل تمام جلد های لغت نامه رو دارم و بعد از تحقیقات متوجه شدم که لغت نامه در مالکیت عمومی قرار دارد. اگه از لحاظ قانونی مشکلی نداره بفرمایید از کجا شروع کنم [[کاربر:Parsa 2au|Parsa 2au]] ([[بحث کاربر:Parsa 2au|بحث]]) ‏۸ ژانویهٔ ۲۰۲۱، ساعت ۱۵:۱۴ (UTC)
::{{پب|Parsa 2au}} سلام دوباره. اولین قدیم این است که باید فایل مربوطه را [https://commons.wikimedia.org/wiki/Special:UploadWizard?uselang=fa در انبار بارگذاری کنید]. بعد از بارگذاری موفق فایل میتوانید [[راهنما:راهنمای تازه‌واردان درباره فهرست پرونده‌ها|صفحه‌ی فهرست]] مربوط به آن اثر را ایجاد کنید و کار [[راهنما:راهنمای تازه‌واردان درباره نمونه‌خوانی|نمونه‌خوانی]] را شروع کنید. هنگام بارگذاری فایل‌ها لازم است که اطلاعات حق تکثیر آنها و منبع فایل‌ها را هم ویکی‌کامنز اضافه کنید. توجه داشته باشید که مواردی مثل تصویر جلد هم ممکن است شامل حق تکثیر باشد و به همین دلیل به شدت پیشنهاد میشود که از نسخه‌های قدیمی کتاب‌ها استفاده کنیم.
:: لطفاً حتماً مطمئن شوید که کتاب‌ها از نظر حق تکثیر در مالکیت عمومی باشند. کتاب‌های ناقض حق تکثیر یا دارای حق تکثیر مشکوک هم در ویکی‌انبار و هم در ویکی‌نبشته حذف خواهند شد و ممکن است منجر به هدر رفتن زحماتتان بشود. با تشکر --<span style="font-family:times; text-shadow: 0 0 .11em #6af; font-size:12pt">[[User:Arash.z|Arash.z]] <small>([[User talk:Arash.z|بحث]])</small></span> جمعه،۱۹ دی ۱۳۹۹، ساعت ۱۹:۳۲ (ایران) ‏۸ ژانویهٔ ۲۰۲۱، ساعت ۱۶:۰۲ (UTC)

نسخهٔ ‏۸ ژانویهٔ ۲۰۲۱، ساعت ۱۶:۰۲


بایگانی‌ها

سوال.

درود برشما . استاد نوشتن کتاب لغت نامه دهخدا امکانپذیره؟ Parsa 2au (بحث) ‏۷ ژانویهٔ ۲۰۲۱، ساعت ۲۰:۰۹ (UTC)[پاسخ]

@Parsa 2au: سلام. به ویکی‌نبشته خوش آمدید. بله. تا جایی که من اطلاع دارم مانعی برای درج کتاب لغت‌نامه‌ی دهخدا وجود ندارد. اما توجه داشته باشید هر اثری که قصد درج آن را دارید باید حتماً از نظر حق تکثیر در مالکیت عمومی باشد. آثار شخص مرحوم دهخدا در مالکیت عمومی هستند اما ظاهراً در تهیه‌ی لغت‌نامه نویسندگان دیگری هم مشارکت داشته‌اند که رعایت حقوق این مؤلفان الزامی است. در صورتی که از وضعیت حق تکثیر اثر اطمینان دارید میتوانید طبق این راهنما یک فایل اسکن از کتاب را بارگذاری کنید و کار نمونه‌خوانی را شروع کنیم. همچنین در صورت علاقه می‌توانید فهرست پروژه‌های فعلی را در ورودی کاربران ملاحظه کنید و در نمونه‌خوانی سایر پروژه‌ها مشارکت کنید. هر سوال یا مشکلی داشتید همینجا یا در دفترخانه مطرح کنید و در اسرع وقت کمکتان میکنیم. موفق باشید. --Arash.z (بحث) جمعه،۱۹ دی ۱۳۹۹، ساعت ۱۱:۴۶ (ایران) ‏۸ ژانویهٔ ۲۰۲۱، ساعت ۰۸:۱۶ (UTC)[پاسخ]

بسیار متشکرم از راهنمایی تان Parsa 2au (بحث) ‏۸ ژانویهٔ ۲۰۲۱، ساعت ۰۸:۳۹ (UTC)[پاسخ]

درود.ببخشید دوباره مزاحم شدم. من فایل تمام جلد های لغت نامه رو دارم و بعد از تحقیقات متوجه شدم که لغت نامه در مالکیت عمومی قرار دارد. اگه از لحاظ قانونی مشکلی نداره بفرمایید از کجا شروع کنم Parsa 2au (بحث) ‏۸ ژانویهٔ ۲۰۲۱، ساعت ۱۵:۱۴ (UTC)[پاسخ]

@Parsa 2au: سلام دوباره. اولین قدیم این است که باید فایل مربوطه را در انبار بارگذاری کنید. بعد از بارگذاری موفق فایل میتوانید صفحه‌ی فهرست مربوط به آن اثر را ایجاد کنید و کار نمونه‌خوانی را شروع کنید. هنگام بارگذاری فایل‌ها لازم است که اطلاعات حق تکثیر آنها و منبع فایل‌ها را هم ویکی‌کامنز اضافه کنید. توجه داشته باشید که مواردی مثل تصویر جلد هم ممکن است شامل حق تکثیر باشد و به همین دلیل به شدت پیشنهاد میشود که از نسخه‌های قدیمی کتاب‌ها استفاده کنیم.
لطفاً حتماً مطمئن شوید که کتاب‌ها از نظر حق تکثیر در مالکیت عمومی باشند. کتاب‌های ناقض حق تکثیر یا دارای حق تکثیر مشکوک هم در ویکی‌انبار و هم در ویکی‌نبشته حذف خواهند شد و ممکن است منجر به هدر رفتن زحماتتان بشود. با تشکر --Arash.z (بحث) جمعه،۱۹ دی ۱۳۹۹، ساعت ۱۹:۳۲ (ایران) ‏۸ ژانویهٔ ۲۰۲۱، ساعت ۱۶:۰۲ (UTC)[پاسخ]